| Kirjoittaja |
Viesti |
| < Yleinen keskustelu ~ Esittely² |
|
Lähetetty:
Tor 10 Syy, 2009 13:56
|
|
|
|
|
Olen noin vuosi sitten Turkulaistunut, päälle parikymppinen.
Foorumia olen kyttäillyt reilun vuoden ja tämän aikana alkanut kierrellä kohteita järjestäytyneemmin. Turun seudun kohteet ovat käyneet siis kovin tutuiksi, valitettavasti vapaa-ajan puutteen vuoksi reissut eivät ole vieneet pidemmälle.
Vapaa-aika kuluu aivan liian tehokkaasti työn, opiskelun ja tyttön kanssa. Onneksi opiskelut ovat melkein päätepisteessä, myös työkuviot muuttuvat samalla radikaalisti - yrittäjästä takaisin tuntipalkalle, toivottavasti
Mielenkiintoni kohdistuu arkkitehtuuriin, vanhoihin rakennuksiin sekä esineisiin, valokuvaukseen ja suomidesigniin.
Thats me, nothing special  |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Tor 10 Syy, 2009 13:58
|
|
|
|
|
Uudet tuttavuudet ovat enemmän kuin tervetulleita ja mielläni osallistun miittijärjestelyihin täällä Turun suunnalla  |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Lau 12 Syy, 2009 12:36
|
|
|
|
|
Ruudun toisella puolelta esittäytyy 16-vuotias tyttö, jota kiinnostaa kovasti valokuvaaminen ja autiotalot.
Autiotaloinnostus pääsi valloilleen vuosi sitten, on erilaisissa paikoissa tullut kierrettyä, enimmäkseen kuitenkin hylätyissä asuinrakennuksissa. Useamminkin harrasteleisin UE:ta, mikäli aikaa olisi enemmän.
UE-kuvia netissä mulla on liian vähän, omat kotisivut pitäisi jossain vaiheessa pistää pystyyn. Kun jonnekin saan laitettua kuvia, niin linkin varmaan sinne löytää käyttäjätiedoista tulevaisuudessa.
Minä myös olisin innoissani tulossa mukaan Turkuun miitteihin, Turun seudulla kun asustellaan. |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Sun 13 Syy, 2009 19:13
|
|
|
Moderaattori
|
|
Turussahan on jo aktiivinen viikottainen ue-miittiperinne, Kolossa joka perjantai ja lauantai puolestayöstä puol neljään  |
_________________ "Son, someday you will make a girl very happy for a short period of time. Then she´ll leave you to be with a new men who are ten times better than you could ever hope to be. These men are from Raunistulan tappelu- ja saatananpalvontakerho." |
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Sun 13 Syy, 2009 21:59
|
|
|
|
|
| Kolossa? Valaisitko vähän enempi? :d |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Maa 14 Syy, 2009 11:38
|
|
|
|
|
| Kyseessä on siis rakas tapaamispaikkamme,Turun klubi jossa eräät turkulaisharrastajat tuntuu viettävän aikaa turhankin paljon. Niin,ja onhan tässä ravintolassakin "kohde" |
_________________ Herrasmiesseikkailijat
Nudismi on uskontoni |
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Tor 17 Syy, 2009 22:10
|
|
|
|
|
| Tämmönen -95 syntynyt pojankloppi Kanta-Hämeen suunnalta. Aloitin juuri tämän mahtavan harrastuksen. Muita harrastuksia muunmuassa Tae Kwon Do, musiikki, kirjat ja elokuvat |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Kes 07 Lok, 2009 18:53
|
|
|
|
|
Olen kuudentoista kypsässä (lololol) iässä oleva lukiolainen ja asustelen näillä näkymin turun naapurikaupungissa Raisiossa, suunnitelmissa muutto Turkuun.
UE-harrastus on tuorehko, viime kevään aikana aloittelin kunnolla seikkailut, sitä ennen jotain epämääräistä intohimoa hylättyjen talojen tutkimiseen ja taisin mä jopa jossain käydäkkin.
Nyt on koluttu ainakin pari Turun tunnetuimmista sekä satunnaisia autiotaloja.
Muita harrastuksia on musiikki, filosofia ja poliittinen epäkorrektius.
Olen myöskin halukas tutustumaan muihin harrastajiin Turussa jos sellainen tilaisuus tulee eteen. |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Kes 21 Lok, 2009 14:35
|
|
|
|
|
Kymmenkunta vuotta sitten Kotkalaistunut, nyt 31-v mies pyörähti joukkoonne.
Valokuvausharrastusta harrastellut ehkä noin 4-5 vuotta. Pääosin luontoa ja eri tapahtumia kuvailen, mutta vuosi sitten erään lehtiartikkelin myötä heräsi kiinnostus myös autiotaloihin. Kerkesin tuolloin käydä pariakin kohdetta kuvaamassa ja yhtä etsiskelin täällä Kotkan seudulla. Hienoksi yllätykseksi on löytynyt muutamia ystäviä autiotaloihin kiinnostuneena. En tuolloin ensimmäisiä kohteita kuvattuani osannut aavistaakaan että nämä tosiaan muitakin kiinnostaa. Mukavampi onkin porukassa näitä kulkea vaikka muutamia kymenlaakson kohteita tullut "bongattua" yksinänikin.
Muutoin harrastan pyöräilyä ja lukemista ja jos jonkinlaisissa toimissa olen mukana.
Innolla mukaan myös miitteihin lähdössä jos ja kun järjestellään. |
_________________ Raitin Rapistuvan Nään, Itkevät Tehtaat Tyhjyyttään
Raha Muutti Etelään Ja Veti Väen Perässään
Kaikki Valmista On Kohta Letkaan Liitytään
Hän Vielä Viipyy Hetkisen Sitten Oikoo Ryhtiään
(Yö - Pirstaleet)
Another team - with open minds |
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Tii 27 Lok, 2009 22:12
|
|
|
|
|
Tervehdys.
Olen vuosikertaa 1981 edustava miehenpuolikas Jyväskylästä. Harrastuksen pariin ajauduin toden teolla vasta tämän vuoden kesällä kun eräs (tältäkin foorumilta tuttu nimimerkki) näytti valokuviaan. Puuha on aina kiinnostanut mutta en ole pahemmin tiennyt mistä aloittaa ja nyt huomaan löytävän kohteita välillä jo aivan nenäni edestä. Reissuja on tullut tehtyä nyt jo sitten ympäri Keski-Suomea ja julkaisukelpoista kuvamateriaaliakin saatu aikaiseksi (jotka ovat toistaiseksi vain Facebookissa kavereiden nähtävinä).
Elantoni hankin kuljettamalla taksia sekä satunnaisesti valvomalla järjestystä.
Mielenkiintoni UE:n kanssa jakaa myös musiikki (black- ja industrial metal, avant-garde ja neofolk ovat tyylisuunnista rakkaimmat), elokuvat, kirjallisuus (etenkin kauhu ja extreme fiction), huuhailu sekä urheilu sisätiloissa.
Hauskana kuriositeettina voin mainita, että olen käynyt Turun Raunistulan siilossa jo varmaan kymmenkesäisenä pentuna eli melkein kaksikymmentä vuotta ennenkuin tulin edes tietoiseksi siitä, että tälle touhulle on olemassa nimikin. |
_________________ "All you need is wrong."
http://hammerstein.kuvat.fi |
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Sun 22 Mar, 2009 0:22
|
|
|
|
|
| Olen 27-vuotias mies Helsingistä. Olen aina ollut jonkinlainen UE-harrastaja. Vasta viime aikoina olen alkanut kuvaamaan kohteita. Luolat ja tunnelit ovat suurin kiinnostuksen kohteeni. Liikun pääasiassa Helsingin alueella. Kuviani löytyy osoitteesta http://www.flickr.com/photos/luolamies82/ |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Lau 28 Mar, 2009 3:51
|
|
|
|
|
Iltaa kaikille.
Olen nuorehko mieshenkilö täältä varsinaisesti Suomesta.
Varsinsta UE -harrastusta on jatkunut 11 vuotiaasta, kun menin kiertelemään erääseen vanhaan meijeriin.
Nykyään tulee kierreltyä kohdalle sattuvia paikkoja, mutta kuvaaminen ei oikein itseltä luonista.
Työt purkuhommissa tukevat kivasti harrastusta... |
_________________ Man has to do, what man has not done. |
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Sun 29 Mar, 2009 15:54
|
|
|
|
|
Iltapäivää.
Sainpa viimein aikaiseksi rekisteröityä tänne. Suurinpana motiivina toiveeni siitä, että jospas saisin laajennettua UE-harrastukseni sesonkia myös talvikauteen. Sekä tietysti tiedon/kokemuksien jakaminen.
UE:n parissa olen viettänyt vapaa-aikaani n. 15 vuotta ja UE otsikon alla vasta pari-kolme vuotta. Kohteeni ovat pääsääntöisesti Keski-Suomessa ja Savossa.
Kuvia on koneen uumenissa paljonkin. Pitäisi koota verkkoon sopivaan sijaintiin parhaimmisto. Paljon mestoja, ei mitään suuria, mutta sellaisia, joista ei ole tullut hirvittävän paljoa kuvia vastaan. Ehkä joskus saan siihen inspiraation.
Itseäni kiehtovat eniten autiotalot ja kohteet, joissa on merkkejä elämästä ja näiden pohjalta kohteisiin kätkeytyvien tarinoiden pohtiminen. Lopun osan vapaa-ajasta vievät kirjoittaminen, luonnossa liikkuminen ja musiikki. |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Sun 29 Mar, 2009 18:00
|
|
|
|
|
Tervetuloa!
Olen joskus itsekin miettinyt, että pitäisikö hakeutua purkuhommiin. Taisin joskus hakemuksenkin laittaa erääseen firmaan, mutta ei tullut vastauksia. Asia jäi sittemin toisen työn saadessani. Sehän on jännä työ varmasti.
Ja HPKSK:lle, perustahan ihmeessä galleria kuvillesi. Itse "entisenä" savolaisena myös pyörin paljon tuolla Savon ja Keski-Suomen suunnilla, joten kiinnostaa kohteet ja tarinat niiltä suunnilta. |
_________________ http://picasaweb.google.com/Alleycat1982 |
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Tii 01 Jou, 2009 0:25
|
|
|
|
|
Kiitokset. Ilman muuta laittelen tässä jonain tylsempänä iltana parhaat palat verkkogalleriaan. Oisko alustaksi suosituksia? Flickr-tilin pitäisi mieluusti muussa käytössä.
Onko täällä ketään jolla olisi Hämeenlinnan suunnalta kokemusta? Etenkin Hattula kiinnostaisi, koska omat juuret ovat isovanhempien kautta sieltä ja niihin maisemiin olisi hauska joskus suunnata perehtyneemmän henkilön kanssa. |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Tii 01 Jou, 2009 3:22
|
|
|
|
|
Tervehdys
Olen kohta 25-vuotias äijä joka asuu eteläruotsissa(olen syntynyt tänne). Olen harrastanut UE:tä monta vuotta(vai onko se elämäntyyli?) mutta en ole tajunnut että sillä on nimi...
Aloin "kunnolla" lukemaan eri UE-foorumeita netillä noin 2,5 vuotta sitten ja puoli vuotta myöhemmin lähin ensimmäiselle seikkailuretkelle kameran kanssa.
Reissuja on tullut tehtyä ympäri eteläruotsia ja nykyisin valokuvaan joka ikisen kohteen.
Lähettäkää viesti jos olette tulossa tänne päin, täältäpäin löytyy kaikenmaailman kohteita eri vuosikausilta. |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Lau 16 Tam, 2010 19:58
|
|
|
|
|
Tervehdys. Olen kahdettakymmenettä ikävuotta lähentelevä nuorimies Oulusta. Valokuvaus on ollut harrastuksena enemmän tai vähemmän, pääasiassa vähän vähemmän, noin 4-5 vuotta. Tarkoituksena olisi kuitenkin korjata tilanne ja alkaa kuvailemaan vähän kaikenlaista. UE:ta en ole oikeastaan harrastanut, mutta sekin asia olisi tarkoituksena korjata tulevaisuudessa. Perusluontokuvaus kun ei ole kauhean innostavaa.
Eiköhän siinä ollut jo jotain.
Että moro. |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Sun 07 Hel, 2010 0:52
|
|
|
|
|
Terve terve vaan kaikille. Elikkä asun Järvenpäässä ja ikää on 21vuotta. Ränsistyneiden myllyjen ja homeisten ullakoiden vaarat viehättivät jo ala-aste aikoina, eikä kiinnostus hylättyihin rakennuksiin ole laantunut, päinvastoin. Ajokortin ja oman auton myötä maailma on laajentunut kummasti ja uusia paikkoja on alkanutkin löytymään. Eniten kiinnostusta herättää pimeät, tunkkaiset ja vetiset kellarit/tunnelit. Pimeys tuo aina oman fiiliksen toimintaan. Hienoimmat paikat joissa olen tähän mennessä vieraillut ovat vanha mylly hirvihaaran tulitikkutehtaan lähellä ja kymi voimalan kellari.
Nyt kun intti on takana päin ja opiskelut mahdollisesti syksyllä alkamassa niin aikaa tutkimusmatkoille on. |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Tii 09 Hel, 2010 0:28
|
|
|
|
|
| Olen siinä parin kympin paikkeilla oleva miespuolinen henkilö pk-seudulta. Kiinnostuksen kohteina oikeastaan kaikki ihmisen rakentama missä ei (enää) pahemmin ihmisiä kuitenkaan kulje. Eli kaikki niin autiotaloista tunneleihin kiinnostaa. Hylätyt omakotitalot on kiinnostavia jos niissä näkyy vielä asumisen jäljet. Muuten kiinnostus on ehkä painottunut enemmän tehtaisiin, yms. Mitä enemmän paikan päällä on yksityiskohtia, sitä mielenkiintoisempi se usein on. Valokuvausta en harrasta, mutta käymiäni paikkoja pyrin dokumentoimaan. Hylätyt paikat on tottakai aina kiinnostaneet, mutta vasta päälle vuosi sitten huomasin sen olevan näinkin "järjestäytynyttä". |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
Maa 15 Hel, 2010 20:02
|
|
|
|
|
Minä olen vm81 mies pohjois-pohjanmaalta ja ihan äskettäin löysin koko harrastuksen. En tiennyt moista olevankaan.
Aina on ollu kiinnostusta noihin autiotaloihin mut ei sitten enempää perehtyny.
nyt olen vissiin vajaa kuukauden kuvaillu ja tutkinu paikkoja n. 15 kohdetta kuvattu.
Ensimmäiset pistin juuri nähtäville nettiin, joka on eka talo minkä olen kuvannu. kuvat nähtävillä oulunlääni osiossa, nivala ylivieska kuvissa. |
|
|
|
|
 |
|