Kirjoittaja Viesti

<  Palaute ja kehitysideat  ~  Kirjautuminen hankalaa...

ViestiLähetetty: To 09 Elo, 2007 8:59
AvatarViestit: 141Paikkakunta: pk-seutuLiittynyt: Pe 07 Loka, 2005 10:29
En osaa sanoa missä päässä vika on tai mistä johtuu, mutta muutaman viimeisen päivän aikana en pääse helposti foorumiin sisälle. Kirjautuessa käyttäjätunnus ja salasana normaalisti, ja kun seuraavaksi pitäisi aueta foorumi sisään kirjautuneena, niin aukeaa normaali kirjautumaton sivu. Joudun toistamaan kirjautumiseni useita kertoja, ennen kuin foorumi aukeaa, lähes "arvalla".

Kun en tosiaan näistä foorumeista mitään tiedä niin en tiedä onko vika minussa, mutta ainakin muilla foorumeilla en ole vastaavaa koskaan kokenut.

ViestiLähetetty: To 09 Elo, 2007 18:09
AvatarViestit: 344Paikkakunta: Abandoned FinlandLiittynyt: La 18 Helmi, 2006 20:19
Mulla on sama ongelma, mutta vain töissä. Kotona toimii. Pääsen kirjautumaan aina toisella kerralla, mutta tiedot lukemattomista postauksista on menetetty. Molemmissa on käytössä Firefoxin uusin versio, joten ongelma saattaa olla jossain palomuuriasetuksissa. Mystistä.

ViestiLähetetty: La 11 Elo, 2007 8:04
AvatarViestit: 141Paikkakunta: pk-seutuLiittynyt: Pe 07 Loka, 2005 10:29
No joo, mulla on kanssa uusin Firefox... Muusta en osaa sanoa.

ViestiLähetetty: La 11 Elo, 2007 18:28
AvatarViestit: 55Paikkakunta: JYLiittynyt: Su 10 Kesä, 2007 3:21
Aika kummalliselta kuulostaa. Minulla ei ole ollut mitään sen kummempia ongelmia.

Minä lähtisin ensimmäisenä arvailemaan ihan puhtaasti phpBB:n (tai sitten itse php-tulkin) bugia tai jotain siihen liittyvää hostissa. Palomuuria on vähän hankala kuvitella syyksi, jos jotain tavaraa kuitenkin liikkuu koneelle ja koneelta.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 11 Elo, 2007 19:18
AvatarViestit: 344Paikkakunta: Abandoned FinlandLiittynyt: La 18 Helmi, 2006 20:19
Töissä on tuo verkkoturvallisuus viety äärimmilleen, joten ensimmäisenä tuli mieleen että kirjautumisongelma saattaisi johtua siitä. Ongelmaa ei esiintynyt ennen uusimman Firefoxin asentamista, joten se liittynee jotenkin myös siihen. Mulle tämä ei ole iso ongelma, kun en töissä kuitenkaan ehdi juuri koneelle.

ViestiLähetetty: La 11 Elo, 2007 19:24
AvatarViestit: 55Paikkakunta: JYLiittynyt: Su 10 Kesä, 2007 3:21
Toki voi olla että siellä teillä on verkkoturvallisuuteen panostettu muillakin tavoilla kuin vaan palomuuraamalla liikennettä, esim. erilaisin käyttörajoituksin. Voi tietysti olla myöskin vaikkapa niin, että täältä foorumilta liikkuu jotakin tietyntyyppistä liikennettä, josta ei sitten palomuuri/sisällönvalvonta/jokin muu härveli tykkää.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 16 Elo, 2007 1:26
AvatarViestit: 70Paikkakunta: SaloLiittynyt: Su 20 Touko, 2007 14:44
Wormwood kirjoitti:
Töissä on tuo verkkoturvallisuus viety äärimmilleen, joten ensimmäisenä tuli mieleen että kirjautumisongelma saattaisi johtua siitä. Ongelmaa ei esiintynyt ennen uusimman Firefoxin asentamista, joten se liittynee jotenkin myös siihen. Mulle tämä ei ole iso ongelma, kun en töissä kuitenkaan ehdi juuri koneelle.

Kenties geckon cookiekäsittelyyn liittyvää, mielestäni tekivät viime relluun jotain muutoksia siihen.

Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ke 22 Elo, 2007 13:48
Koulussa alkoi sama ongelma ilmenemään kun Firefox pari päivää sitten päivitti itsensä.
Töissä ongelma on tällä viikolla pahentunut. Ennen Explorerilla pystyi käyttämään foorumia ongelmitta, mutta nyt se ei toimi ollenkaan. Selain vain ilmoittaa: Virhe sivulla.

Firefoxilla onnistuin yhdeksännen sisäänkirjautumisen jälkeen kirjoittamaan tämän viestin.

IE:stä on käytössä versio: 6.0.2800.1106
Firefoxista 2.0.0.6

ViestiLähetetty: Pe 26 Loka, 2007 11:53
AvatarViestit: 51Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ke 24 Loka, 2007 19:20
Firefoxilla tuota samaista ongelmaa on esintynyt minullakin useilla phpBB2-pohjaisilla foorumeilla. Usein on auttanut, että on kirjautunut sisään Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit -linkin kautta, mutta täällä sellaista ei taida olla käytössä, eikä sekään auta joka paikassa.

Ärsyttävintä tuossa useasti sisäänkirjautumisessa on se, että uusien viestien merkit häviävät, joten kaikki ketjut näyttävät jo luetuilta.

Yleensä käytän Operaa, jonka kanssa ongelmaa ei vielä kertaakaan ole tullut vastaan.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 26 Loka, 2007 12:20
AvatarViestit: 70Paikkakunta: SaloLiittynyt: Su 20 Touko, 2007 14:44
Wormwood kirjoitti:
Koulussa alkoi sama ongelma ilmenemään kun Firefox pari päivää sitten päivitti itsensä.
Töissä ongelma on tällä viikolla pahentunut. Ennen Explorerilla pystyi käyttämään foorumia ongelmitta, mutta nyt se ei toimi ollenkaan. Selain vain ilmoittaa: Virhe sivulla.

Firefoxilla onnistuin yhdeksännen sisäänkirjautumisen jälkeen kirjoittamaan tämän viestin.

IE:stä on käytössä versio: 6.0.2800.1106
Firefoxista 2.0.0.6

Kokeilehan poistaa kaikki keksit, luulen ongelman poistuvan.

Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Pe 26 Loka, 2007 13:22
AvatarViestit: 130Paikkakunta: TurkuLiittynyt: Su 26 Marras, 2006 20:22
Liittyy todennäköisesti kekskeihin. Samaa ongelmaa esiintyy myös muilla phpBB-foorumeilla. Jos ongelma toistuu cookiesien poiston jälkeenkin, yksi ratkaisu on kieltää keksit tältä sivulta. Automaattinen kirjautuneena pysyminen menetetään, mutta kirjautuminenhan ei ole kuin kahden klikkauksen juttu.

ViestiLähetetty: Pe 26 Loka, 2007 15:29
Viestit: 438Paikkakunta: Kvla & HkiLiittynyt: La 04 Marras, 2006 21:14
Ainakin minulla on auttanut, jos kirjautuminen ei onnistu, että "Kirjaudu sisään" -linkkiä klikataan hiiren oikealla painikkeella ja valitaan "päivitä".
Jos ei halua menettää uusien viestien merkkejä, niin kannattaa ensimmäisen epäonnistuneen kirjautumisyrityksen jälkeen siirtyä "Edellinen sivu" -nuolesta takaisin ja sitten kirjautua sisään päivitä-menetelmällä.

Poissa Profiili WWW

Näytä viestit ajalta:  Järjestä:

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 1/1
12 viestiä
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa
Etsi tätä:
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin
Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi